خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان قزوبن؛  

انقلاب اسلامی، از دل تهدیدات و حوادث به اقتدار رسید/مهمترین پروژه های استان توسط بسیج سازندگی در حال اجراست  

فرماندار قزوین گفت: از دل تهدیدات و‌ حوادث و سختی های زیادی که بر ملت ما تحمیل شد، چهل و چهار سال از عمر انقلاب گذشت و این یکی از دلایل متقن و حقانیت انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۴۹۱۰۰۰
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

قزوین_ به گزارش بسیج، نشست فرماندار شهرستان قزوین با اصحاب رسانه در بستر مجازی برگزار شد. عباس کاظمی در این نشست بیان کرد: از دل تهدیدات و‌ حوادث و سختی های زیادی که بر ملت ما تحمیل شد، چهل و چهار سال از عمر انقلاب گذشت و این یکی از دلایل متقن و حقانیت انقلاب اسلامی است. انقلاب اسلامی در شرایطی به چهل و چهار سالکی رسید و امروز ورود به ۴۵ سالگی آن را جشن می گیریم که حوادث و اتفاقات این دوران، هر کدام به تنهایی می توانست یک حکومت مقتدر را از پای درآورد اما ملت عزیز ایران با رهبری امامین انقلاب اسلامی تصمیم خود را گرفته بودند و از دل حوادث و تهدیدات، برای خود فرصت ساختند.

وی گفت: هشت سال جنگ تحمیلی، زمینه ای شد تا ما تبدیل به قدرت نظامی برتر شویم، شرارت های منافقین زمینه ای شد ما به یک قدرت امنیتی و اطلاعاتی برتر تبدیل شویم، حوزه مشکلات جدی تحریم در عرصه های گوناگون ما را به جایی رساند که در زمینه های مختلف خوداتکا شویم. کشوری که تا قبل از پیروزی انقلاب بیشترین وابستگی را به خارج داشت، پس از پیروزی شکوهمند انقلاب، امروز قریب به ۹۹ درصد نیاز خود را تامین می کند. 

کاظمی اظهار کرد: در حوادث اخیر، آنچه بر ما گذشت، دلیلی برای ارتقا و تعالی و رشد ملت ایران می شود. امروز آنچه در طول ۴۴ سال در مسیر طی شده می بینیم، آنجایی که در برابر حوادث سر خم نکردیم و از حوادث نهراسیدیم و بر آنها غلبه کردیم، دستاوردهای بزرگی را کسب کردیم.

فرماندار شهرستان قزوین عنوان کرد: امروز نیز همین گونه است. لیست بلند گرفتاری ها و گلایه های به حق مردم وجود دارد اما وقتی با این منطق و باور با آنها مواجه می شویم، پرتوان تر از قبل پیش می رویم. در دوران هشت ساله دفاع مقدس در تحریم اقتصادی، در کرونا، این ایستادگی مشهود است. یکی از تجربیات ما در حوزه کروناست. واکسن و امکانات مقابله با کرونا را برای ملت ما تحریم کردند اما تصمیم و اراده دولت سیزدهم بر این شد با همان منطق مدیریت جنگ هشت ساله و فراز و فرودهای پشت سر گذاشته انقلاب، با پدیده کرونا مقابله نماییم.

وی افزود: امروز خیلی از مردم ایران، دیگر حتی کرونا برایشان جایی ندارد در حالی که این بیماری در بسیاری از کشورها همچنان در اوج است. امروز علاوه بر این که واکسن این بیماری را تولید کردیم‌ به دیگر کشورها نیز صادر می کنیم و این دستاورد بزرگی در عرصه پزشکی است. بسیاری از ابزار مقابله با کرونا که به دلیل تحریم های ظالمانه به سختی در اختیار داشتیم، امروز علاوه بر تامین داخلی آنها را صادر می کنیم. 

کاظمی تصریح کرد: این پیشرفت ها و دستاوردها با این تفکر بود که از تهدیدات نهراسیم و تسلیم نشویم و این منطق انقلاب است و تا زمانی که انقلاب به شعارهای خود پافشاری می کند حتما دشمنانی خواهد داشت و راه برون رفت از این دشمنی ها، ایستادگی و مقاومت و مبارزه به هنگام و فعال است و این راه ماست و امیدواریم با همین باور و اعتقاد بر مشکلاتی که مردم را در سختی قرار می دهد غلبه نماییم.

فرماندار قزوین اضافه کرد: ما امیدواریم که در آینده نه چندان دور ثمره تصمیمات مهم اقتصادی دولت را مردم بر سر سفره اقتصادی خود حس کنند. مولفه های در حال ارزیابی اقتصاد امیدبخش است و صندوق بین المللی پول، بانک جهانی و دیگر سازمان های مرتبط این امر را تایید می کند و امیدواریم به زودی این ثمرات بزرگ را در دولت سیزدهم بینیم.

اقدامات شهرستانی در ایام الله دهه فجر 

وی در ادامه یادآور شد: در سطح شهرستان ۳۹۱ پروژه را هم بهره برداری و هم کلنگ زنی خواهیم کرد. مبلغ کل پروژه هایی که بهره‌برداری و کلنگ زنی می شوند ۶۸۵ میلیارد تومان اعم از بخش خصوصی و دولتی و شهرداری ها و ۴۳ دستگاه اجرایی است که با رویکرد عدالت محوری و محرومیت زدایی است و امیدواریم با بهره برداری و اجرای این پروژه در حوزه های مختلف کام ملت عزیز شیرین شود و مردم بتوانند از این خدمات و زحمات خادمین ملت بهره مند شوند.  

کاظمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع افسران نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی عنوان کرد: این صحبت ها بسیار مهم است و جا دارد به ویژه در جریان رسانه به آن به صورت تحلیل و تبیینی پرداخته شود. رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ راهبرد دشمن اختلاف افکنی و بی اعتماد کردن مردم به حاکمیت است و راهبرد ما اتحاد ملی است و ۲۲ بهمن باید تجلی اتحاد ملی باشد و این تاکید رهبر معظم انقلاب است که باید رسانه ها و نخبگان و سایر ظرفیت ها پای کار بیایند تا مردم روز ۲۲ بهمن صدای حقیقت خود را به گوش جهانیان و دشمنان جنایتکار نظام اسلامی برسانند.

فرماندار قزوین خاطرنشان کرد: آنها باید بدانند که مردم از این نظام جدا نمی شوند و این خیال باطل جدایی مردم از دولت را باید یه گور ببرند و این امر در ۲۲ بهمن نمود می یابد و همه باید به صحنه بیایند. راهپیمایی سیزده آبان سال‌جاری بعنوان بی نظیرترین راهپیمایی انقلاب است که بسیار به لحاظ کمی و کیفی متفاوت بود و راهپیمایی بیست و دو بهمن نیز باید بسیار باشکوه‌تر از سال های قبل اجرا شود که این امر همت همگانی برای روشنگری جامعه را می طلبد. 

بسیج سازندگی، محرومیت زدایی و عدالت محوری 

وی با اشاره به پرسش خبرنگار بسیج مبنی بر نقش بسیج سازندگی به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی، در محرومیت زدایی و آبادانی تصریح کرد: ظرفیت عظیم بسیج سازندگی هم در موضوع محرومیت زدایی و هم در اجرای پروژه های دشوار و سخت که پیمانکاران مختلف امکان اجرای آن را ندارند، بر کسی پوشیده نیست. بسیج سازندگی این مسوولیت را عهده دار شده و در سطح شهرستان پروژه های مهمی را با همان رویکرد محرومیت زدایی و عدالت محوری به ظهور رسانده است.

کاظمی بیان کرد: در سطح شهرستان قزوین سه مجتمع آبرسانی بزرگ توسط جهادگران بسیج سازندگی در حال اجراست که هم با منابع و آورده خود و هم از اعتبارات استان در دستور کار داشته و با سرعت این پروژه های مهم را پیش می برند. در بعضی از مجتمع ها همچون مجتمع آبرسانی قاقازان و طارم سفلی، سرعت حرکت و پیشرفت پروژه ها، جای تقدیر و تحسین دارد. در مجتمع آبرسانی الموت نیز به واسط جغرافیای سخت منطقه، مشکلات بیشتر است. اما در مجموع پروژه های بسیج سازندگی جزو پروژه های مهم استان است. چرا که مسأله آب جزو مسایل درجه یک و اولویت اول در سطح شهرستان است که بسیج سازندگی آنها را اجرا می کند.

فرماندار قزوین گفت: ناگفته نماند که بسیج سازندگی در حوزه های دیگر همچون مسکن محرومین، اشتغالزایی، راه روستایی و غیره نیز ورود دارند که یکی از اقدامات آنها در راستای تکمیل و ایجاد راه روستایی است و جا دارد از مجاهدان گمنام بسیج سازندگی استان قزوین تقدیر نماییم و باید زمینه فعالیت و تحرک هرچه بیشتر بسیج سازندگی را در سطح شهرستان فراهم نماییم.

به تخلفات نانوایی ها اشراف کامل داریم/ نانوایی های متخلف به صورت میدانی و هوشمند رصد می شوند

وی با اشاره به فعالیت نانوایی ها در سطح شهرستان قزوین اظهار کرد: در بحث فعالیت نانوایی ها، قبول داریم که این سامانه جدید تا کارکرد موثر خود را پیدا کند، زمان بر است اما در تعامل با نانوایی ها، در تلاش هستیم تا اشکالات را برطرف نماییم. در سطح شهرستان قزوین حدود ۷۴۲ نانوایی مشغول فعالیت و طبخ نام هستند که از این تعداد، حدود ۲۰_۳۰ نانوایی در سطح شهرستان وجود دارند که پرونده تخلقاتی آنها بر ما روشن است.

وی افزود: این تعداد اندک، سالها بر اساس تخلفات، کار خود را پیش برده اند. ما در برابر کسانی که اصرار بر تخلف داشته و تراکنش غیرمجاز، تعطیلی غیرمجاز و فروش آرد و نان غیرمجاز دارند و دیگر تخلفات این عرصه، به بخش عمده این تخلفات اشراف داریم که به بخشی از این تخلفات به صورت میدانی و به بخشی به صورت هوشمند نظارت اعمال خواهیم کرد و بسیار امیدواریم که در آینده با این سامانه هوشمند نظارت، فرایند واگذاری آرد از کارخانه به نانوایی ها و تبدیل آن به نان مصرفی مردم، این نظارت و اشراف موجب رفع مشکلات زیادی در چرخه تولید و عرضه نان شود و جمع بندی ما این است که سامانه موفق عمل کرده و قزوین به عنوان پایلوت نشان داد که موفق خواهد بود.

کاظمی با اشاره به انتصابات در شهرستان قزوین عنوان کرد: صرف داشتن مسوولیت در دولت قبل مصداق بانی وضع موجود نیست مگر اینکه در حوزه مدیریت آن اشخاص به حجت شرعی و عقلی برسیم. ما ساختار اداری کشور را نمی توانیم نادیده بگیریم. در حوزه شهرستان قزوین در فرمانداری جز یک بخشداری و نیز دو معاون تغییر کردند و امسال تغییری در انتصابات نداریم اما در سطح شهرستان برای جابجایی مدیران ضعیف شهرستانی در تعامل هستیم تا با هماهنگی مدیران کل در سطح استان به گزینه های کارآمد برسیم.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار